דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לרכישת מסך הקרנה 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 1464   [ נצפה 3657 פעמים ]

המדריך לרכישת מסך הקרנה

 

מה זה מסך הקרנה?

מסך הקרנה, בעיקרון, זה קנבס/אריג גס ריק שיכול להתמזג עם מקרן דיגיטלי על מנת להציג תמונה ראויה ואיכותית לשטח המוקדש לכך. מסכי הקרנה מגיעים במגוון גדלים, חומרים ותבניות.

 

איך מסכי הקרנה עובדים?

מרבית מסכי ההקרנה מגיעים באחד משני סוגים אפשריים. מסכי הקרנה קדמיים מחזירים אור בחזרה לכיוון המקור (המקרן). מסכי הקרנה אחוריים מפזרים אור מבעד המשטח החוצה כלפי הצופים מהצד הנגדי.  לתוצאות הטובות ביותר, תרצו מסך עמיד מכתמים ו/או דהיית צבע ובעל אחידות בהשתקפותו.

 

סגנונות: נייד, אלקטרוני, ידני, או מקובע

 

במידה והאפליקציה של המקרן שלכם הוא קבוע, אז מסכים נתלים מהקיר או על תקרה הם ככל הנראה הבחירה הטובה ביותר בשבילכם. אמנם, אם ברצונכם להעביר את המסך למקומות שונים, אז מסך נייד יהווה בחירה טובה יותר. אם יש לכם תקציב, אז מסך ידני יעשה את העבודה.

 

נייד:

מסכים ניידים יכולים לזוז מנקודה אחת לשנייה באופן מיידי ובקלות. להלן מגוון של מסכים ניידים שתוכלו לבחור מביניהם את זאת שתתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר:

 

מסכים המורכבים על הרצפה-  

זמינים בדגמים ידניים ואלקטרונים. המסך הידני מאוחסן בבסיס ונמשך כלפי מעלה בעזרת מספר אפשרויות שונות של מנגנונים ידניים. המסכים האלקטרוניים גם מאוחסנים בבסיס אמנם, נמשכים כלפי מעלה בעזרת מערכת קפיצים.

 

מסכים מסגרתים או מתקפלים- נתמכים בשני הצדדים בעזרת רגליים אנכיות בצורת T. הם בדרך כלל מתפרקים לאחסנה בתוך קופסה העשויה מחומר סינתטי מבודד (פוליאתילן). ההרכבה דורשת עבודה של שני אנשים.

 

מסכים מתנפחים- חדשניים ובעלי עיצוב חדש, מושלמים לשימוש חיצוני. תהליך ההרכבה והאחסנה קלים במיוחד.

 

אולטרה-ניידים- דגמים קטנים יותר ואידיאלים למצגות על שולחן.

 

אלקטרוני:

המסכים האלקטרוניים מייצגים את שיא החדשנות במסכי הקרנה. הם מוסיפים אלגנטיות למיקום אשר בו הם מורכבים. מסכים אלקטרוניים יכולים להימתח עד לרמה של קבלת משטח התמונה החלק ביותר שאפשר. מסכים אילו יורדים או מתרוממים מהאריזה או לאריזה שלהם בהפעלת מתג או באמצעות השלט רחוק. מסכים אלקטרוניים יכולים להיתלות חיצונית לתקרה או מובנים בתוך התקרה (שיפוץ עשוי להיות הכרחי) . הם גם יכולים להיתלות על הקיר, גם הקיר וגם התקרה, או להתרומם מהרצפה.

 

ידני:

מסכים ידניים הם בחירה כלכלית למסכי מקרן אשר נשארים במקום אחד למשך כל הזמן או מרבית מהזמן. האפליקציה הנפוצה ביותר היא בחדר כיתה או במיקום משרדי קטן. מסכים אילו מורמים ומורדים באופן ידני, לפעמים במשיכת שרוך קפיצי או ידית המאפשרת הגעה למסכים אשר תלויים במקומות גבוהים. המסכים זמינים לחיבור בתקרה, מובנים בתקרה, תלויים בקיר וגם כדגמים התלויים מהרצפה.

 

קבועים:

מסך קבוע או מסך "קיר מקובע" מורכב ממשטח של מסך ויניל (סוג של חומר פלסטי) אשר נמתח ומותאם למסגרת שכבר מורכבת. למרבית המסכים הקבועים יש את אותן האפשרויות של משטחי צפייה. המחיר נאמד לרוב על פי הסגנון והמראה של המסגרת המקיפה והמחזקת של משטח המסך.  מסכים שטוחים מיושמים לרוב לאפליקציות של קולנוע ביתי או חדרי ישיבות, זאת בשל המראה האלגנטי שלהם ומשטח הצפייה החלק, באופן מושלם, שלהם.  

 

תלייה: תקרה, קיר או שניהם יחדיו

 

קיר:

מסכים הנתלים על הקיר מורכבים בקלילות על הקיר שלכם באמצעות זרועות התלייה הכלולות או האופציונאליות. רובם יכולים להיות מונחים בצמוד לקיר או מובלטים קצת מהקיר על מנת לאפשר מרווח מאחורי המסך לצורך קיר-לוח, קיר-לבן, אח וכיוצא מכך. מסכי קיר יכולים להיות ידניים, אלקטרונים או קבועים.

 

תקרה:

מסכים הנתלים מהתקרה מורכבים בקלילות מהתקרה בעזרת מערכת זרועות או כרסי תלייה. בדגמים מסוימים, ישנה גם אופציה להתקנה מובנת (מוחבאת). גם מסכים ידניים ואלקטרונים מספקים דגמים מושלמים לאופן זה של התקנה.

 

גם וגם:

חלק מהמסכים יכולים להיות מורכבים גם על הקיר או מהתקרה בהתאם לדרישותיך. מסכים אילו לרוב משתמשים בזרועות בצורת L אשר מאפשרים להם להיות מונחים בצמוד לקיר או לתקרה. האופציה הזאת זמינה גם בדגמים הידניים וגם באלקטרוניים.

 

תבניות מסכים:

תבניות מסך מתייחסות לאספקט היחס או, לפרופורציה בין רוחב מסך מסוים לאורכו. ישנם מספר סוגים של תבניות סטנדרטיות ואתה צריך לבחור את התבנית על פי פורמט המקרן הקיים וגם על פי מגוון המידע או חומרים אשר תציג מרבית מהזמן. חלק מיחס האספקטים הנפוצים ביותר הם: HDTV 16:9, NTSC VIDEO 4:3, SLIDE 1.25:1 ותבנית מרובעת 1:1 (נפוצה למקרני שקופיות מהגובה).

 

16:9- 16:9 (לרוב מוכר בשם: “Sixteen-Nine”, “Sixteen by Nine”, או “Sixteen To Nine” ) הוא סטנדרט התבנית הבין-לאומית ל HDTV כפי שמקובל באוסטרליה, קנדה, יפן, דרום קוריאה, וארצות הברית. כמו כן גם באירופה ב-HDTV ולטלוויזיות רחבות ללא HD  (EDTV) PALPLUS.

4:3- הובא במקור מסרטים אילמים של 35ממ, ידוע לרוב בטלוויזיות ובוידיאו כ-4:3. זה הוא גם היחס הסטנדרטי לוידיאו מצומצם של Mpeg-2. זהו גם התבנית המשומשת למסכי טלוויזיות רגילות ומסכי מחשב של NTSC. תבנית זאת באיטיות מפנה דרך ונעלמת לטובת מסכים רחבים ותבניות של HDTV.

 

1.25:1- מסכים אילו אידיאלים למצגות של שקופיות.

 

1.1- זהו מסך מרובע אשר יכול להיות מוקטן באופן חלקי על מנת לשנות את אספקט היחס. במקרה זה, הדבר יכול להיות שימושי לאפליקציות של מסך מורחב אבל, יותר אידיאלי למצגות ולשימוש עם מקרנים מעל-הראש.

 

שני תבניות אחרות הן: תבנית המסך הרב-תכליתי ותבנית המסך המורחב (Widescreen/Cinemascope).

התבנית הרב-תכליתית יכולה להתכוונן בעזרת מרכיבי מיסוך. אילו הם רב שימושים, ומותאמים בקלילות למצגות או צפייה בוידיאו. תבנית ה- Widescreen/Cinemascope מיושמת לרוב במסכי הקולנוע.

 

גבולות מיסוך יכולות להתווסף (או להיות מוסרים) כדרך להעלים את הפסים בחלקו העליון והתחתון של המסך כאשר אתם משתמשים במקרן בתבניתו הלא-מקורית (כלומר, מקרן של 4:3 אשר מציג בתבנית של 16:9). הם גם מגבירים את התפיסה בהקשר לבהירות התמונה במסך המקרן, זאת על מנת לתת לזה מראה טוב יותר. תפיסת העין האנושית, בשימוש זה, מאפשרת לתמונה להיראות בעלת ניגוד חזק יותר, תמונה חדה יותר וצבעים בהירים יותר. כל זאת בעזרת שימוש גבולות המיסוך.

 

גודל המסך

הדגש במערכת המקרן בעלת שתי היחידות היא היכולת ליצור שטח מסך גדול. כאשר בוחרים את גודל המסך, חשוב לציין שזה נכון שהגודל קובע כאשר מדברים על מערכת קולנוע ביתית אבל, באותה מידה גודל גדול מידיי עלול להביא למצב של אי הנאה. בסידור מסחרי אפקט ההתלהבות פחות חשוב מאשר העברת היעילות לקהל הצופים. חוק בסיס טוב הוא לחלק את המרחק של הצופה הרחוק ביותר ב-8 על מנת לקבל את גובה המסך המומלץ.

 

שימושים מסחריים וחינוכיים

גובה המסך צריך להיות שווה לשמינית ממרחק המסך והשורה האחרונה של המושבים. זאת על מנת שהטקסט יהיה קריא ופרטי המצגת יראו בבהירות. אידיאלי שהשורה הראשונה של המושבים תהיה בערך כגובה שני מסכים במרחקה. החלק התחתון של המסך צריך להיות בגובה של מינימום 4 רגל מעל רצפת הקהל. זה יאפשר לאילו היושבים מאחור לראות את המסך במלואו.

 

שימושים כקולנוע ביתי

בכוונון למערכת קולנוע ביתית, חוק יסוד טוב הוא להניח את המושבים במרחק השווה 1.5X רוחב המסך למקרנים של 720P. עם מקרנים בעלי רזולוציה של 1080 החוק יכול להשתנות ל1.2. החלק התחתון של המסך צריך להיות בגובה של מינימום 2 רגל מרצפת הצופה. זה עלול לכלול תוספת במתיחת ההורדה למסכים הנתלים מהתקרה.

 

סוג הבד

על מנת להעצים את איכות התמונה אשר אתה מקרין, אלמנט חשוב הוא סוג הבד. שני האיכויות החשובות ביותר בסוג מסוים של בד הן הגיין וזווית הצפייה. גיין הוא אמת מדידה של האור המוחזר על המסך באשר זווית הצפייה היא יחידת מדידה של הזווית המכסימלית אשר מאפשרת צפייה בביצועים ויזואליים מקובלים. לרוב המקרים, ככל שהגיין גדול יותר, כך גם צרה יותר זווית הצפייה על המשטח.

 

משטח המסך

תוודא לבחור את משטח המסך שמתאים לצרכיך וגם למקרן בו אתה משתמש. הבחירה שלך תסתמך ברובה על סוג המקרן, הסדרי שיבה, ורמת השליטה באור המקיף בחדר. ישנם מספר סוגים שונים של משטחי מסך עם אפיונים מגוונים המיועדים להדגיש את התמונה המוקרנת. אמנם, למרבית המשתמשים מסך מט-לבן או מט-לבן עם ניגוד גבוהה הם שני המסכים המתאמים יותר. מסכי מט-לבן הם הפופולאריים ביותר מכיוון שהם מספקים את תצוגת הצבע המדויקת ביותר ואת זווית הצפייה הגדולה ביותר. מסכים בעלי ניגוד גבוהה פופולאריים מאוד בעת שימוש בקולנוע ביתי, זאת מכיוון שהחומר מעצים את רמת הניגוד בעזרת עמעום התמונה.

 

מט-לבן  

 

יתרונות:

לרוב המסכים יש את משטח המט הלבן. יש להם גיין נורמאלי וזווית צפייה רחבה. הם מספקים תצוגת צבע אמיתית ביותר על מנת לשרת ולהתאים לצרכיכם העסקיים. המון באפליקציות הקולנוע הביתי משתמשים כיום עם מט-לבן וזאת בשל האיכות וזמינות היחס בניגוד גבוהה במקרנים החדישים יותר.

 

חסרונות:

אין ממש חסרונות בבחירת משטחים ממט לבן. הסיבה היחידה בה אולי יש לבחור במשהו אחר היא כאשר יש לבצע התאמות בתמונה כגון השתקפות נוספת או ניגוד גבוהה יותר.

 

מט לבן בעל ניגוד גבוהה:

 

יתרונות:

משטחים אפורים מוסיפים לתמונה ניגוד ומציגים צלליות וצבע שחור בצורה יותר פרטנית.

חסרונות:

למסכים אפורים יש, בדרך כלל, גיין נמוך יותר וזווית צפייה לחוצה יותר מאשר במסכי המט הלבן.

 

עלות

בין אם המסך שלך מיועד למערכת קולנוע ביתית, שימוש משרדי או לשימוש בארגון, המחיר תמיד יהווה אלמנט חשוב. לרבים, המחיר עצמו הוא האלמנט החשוב ביותר בבחירת מסך. מחירי המסך משתנים בהתאם לאפליקציות הנדרשות. אמנם בדרך כלל, מחיר המסכים מתחיל במספר מאות דולרים ויכול להגיע למספר אלפים, הכול בהתאם לגודל, חומר וגורמים אחרים. כמה מסכים ניידים קטנים נמכרים בקמעו נאות מתחת ל100 דולר באשר מסכים ידניים מותקנים מתחילים בסביבות ה120 דולר. מסכים  אלקטרוניים ומסכים קבועים התלויים על הקיר לרוב מתחילים בסביבות ה400$ ל500$. לתבניות גדולות יותר עם אפיונים נוספים אתה יכול לרכוש את אחד הדגמים האלקטרונים או המקובעים התלויים על קיר בתווך מחירים של 700$-1200$.

 

נכתב ע"י אלינור בן חמו מנהלת שיווק ומכירה אורגניקס פתרונות מתקדמים http://www.ar-go.net 1599-597-779 0504332232




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב